Friday, February 22, 2013

Post Tittle 3







semalam satu peluang yang jarang untuk orang seperti aku atau golongon seperti aku terima di waktu umur masih begini. aku kadang syukur atas sebab yang bersih aku sendiri masih pening fikir apa utamanya namun aku sedar dan gubah ayat untuk sedapkan hati serabut

setiap perkara yang berlaku atas sebab musabab yang kita takkan pernah tahu apa artinya

kalau ayah tidak begitu mungkin tidak tergerak aku begini-
kalau mama tidak yakin munkin tidak aku punya uang sebanyak itu- walau realiti disaat itu berkait ngais mencari uang untuk pusing sana sini

iya-- aku bukan mudah dan tidak lahir dalam senang. disaat aku mula arti hidup dan pandai meminta itu ini ayah sudah putus uang cukup yang pernah diberi kakak kakak. disaat umur kecil aku sudah rasa cara duit sendiri- nyanyi. iya.

aku ingat sekali nyanyi untuk kerja khawin orang- RM30 utk dua jam aku anggap banyak. mana tidak yang pandai aku impikan saat itu Rocky, Cheesestick dan semua rakan rakan makanan. budak.. budak sangat..
Dewan Jubli Intan dianggap gah. Satu satu pakcik pandang dan senyum aku rasa bahagia. Aku jadi perhatian "pandai budak ni nyanyi lagu lama.." Abdullah Chik, Setangkai Kembang Melati, Burung Kenari dan lain.

:)
kenangan mula yang tidak pernah sekali aku lupa. hinggalah aku diheret ke lobby depalma hotel kuala lumpur untuk big wedding hotel style terus ke Dewan Perdana Felda, Sime Darby, Curve, Tropicana dan lain-- setiap kali persembahan dan melihat perkhawinan; aku gembira dan pasang satu satu impian. namun aku sedar dari awal bukan nyanyian harus aku pergi dan disebab itu aku berhenti.

kan manis dan sweet kalau nyanyian khas untuk sang cinta hati yang bakal menjadi imam aku sampai ke syurga.. okay itu juga angan.. 

 off topic.

tapi peluang yang aku dapat bagai satu mimpi. dengan modal yang kecik aku perlahan kayuh dan perluas apa yang aku punya dan disebabkan dia aku oleh peluang yang sangat bernilai.

o Allah thankyou for everything. if this really meant for me please make me stronger than who i am right now. ease the burden and lighten my way towards rezeki and your jannah. 



Alhamdullillah.... 

1 comment:

Sarah said...

congrats sayang. keep up da great work! miss u :-)